Thursday, 22 January 2015

Follow up selepas bersalin

Posted by Sizuka at 4:20 pm
21 January 2015

Kami ke HUKM.. ada temujanji dengan pakar untuk follow up selepas bersalin.. sepatutnya 11 Disember lepas, terpaksa pospon  ke 31 Disember pastu pospon lagi ke 21 January.. dan Alhamdulillah dapat juga bertemu dengan Prof.. Rindu kat prof.. hehe

Jam 8.00am hantar si kembar ke rumah pengasuh. Lepas tu kami terus gerak ke hospital. Sampai jam 9.. Dalam kul 10 lebih, pelajar prof (student medic final year) panggil kami.. nak interview tentang sejarah saya sampai la di sahkan pregnant... Untuk present ke prof katanya.. hehe... Kami layankan jaaaaa...

X lama lepas tu, kami masuk bilik prof... Terus prof sapa dan bersalaman... Rindu ku terlerai sudahhhh bila tgk wajah prof... Senyuman x lekang di bibirnya.. Lepas tu kami sama2 dgr pelajar prof present hasil dia interview kami tu..

Prof tanya macam2 kat sy.. pasal baby dan juga keadaan saya.. Actually lepas melahirkan, sy diserang sakit kepala yg agak teruk.. berlarutan sehingga 2 minggu.. Disusuli pula dengan masalah mata di mana sy akan melihat objek dengan ganda dua.. Masalah mata ni hilang setelah 2 bulan lebih melahirkan. Tapi prof cakap kemungkinan saya sebenarnya bukan diserang migrain tetapi masalah pada spinal kesan drpd epidural.. keadaan ini digelar spinal xxxxxxxx.... Maaf, yg xxxxxxxx tu sebab sy x ingat... hehe.. Prof cakap sepatutnya saya kena bgtau masa dalam wad yg saya sakit kepala sebab mereka akan drip air byk2 atau masukkan darah kat spinal (maaf, klu sy salah faham penerangan prof.. maklumlah kdg2 x faham istilah medic)... Tapi waktu tu sebenarnya saya hanya ingatkan saya sakit kepala disebabkan tidak tidur selama lebih 24 jam... Rupa2nya saya silap.. Ape2 pun syukur sgt sbb saya sihat :) Alhamdulillah...

Lepas tu, prof check parut czer saya.. Prof puji.. pandai jaga katanya.. sebab hanya nampak 1 line saja.. kembang kempis hidung ai hokkeyyyy.... hahaha.. Prof suggest utk sapu krim pada parut czer utk elakkan keloid muncul di kemudian hari sbb ada yang muncul after 4-5 bulan...

Ada juga sy bertanyakan tentang masalah PCOS dan ovary kiri saya yang tinggi.. Telur pada ovary kiri mmg langsung x dapat disedut semasa OPU tempoh hari.. In sha Allah next appointment pada 25 Mac ni.. Prof akan lihat semula.. Mudah2an segalanya normal.. Aamiin....


4 comments:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
smoga segala baik2 saja
AMIN

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
iols pun czer jugak he3
pa pun moga segalanya dipermudahkan AMIN

prog muten said...

UPT tester murah(rm1.00) dan OPK tester murah(rm1.20/pc), boleh pm atau layari blog saya kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/
(cara penggunaan pun diberi sekali), produk sy ini menguji adakah anda hamil-(upt) dan mengetahui masa subur anda dalam usaha mendapat zuriat(opk) secara amnya,bole hubungi nor 0148004302

prog muten said...

UPT tester murah(rm1.00) dan OPK tester murah(rm1.20/pc), boleh pm atau layari blog saya kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/
(cara penggunaan pun diberi sekali), produk sy ini menguji adakah anda hamil-(upt) dan mengetahui masa subur anda dalam usaha mendapat zuriat(opk) secara amnya,bole hubungi nor 0148004302

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea