Friday, 17 October 2014

Yeayyy! Kami dah ada nama!!

Posted by Sizuka at 11:00 pm 7 comments

Alhamdulillah hari ni 17 Oktober 2014, twins dah berusia 7 hari... Semenjak 14w dalam rahim ni atau lebih tepat lagi lepas tau je jantina twins, sambil sembang2, gurau2 ngan encik hubby, maka terhasillah nama twins.. hehehe

Alhamdulillah hasil sepakat membawa berkat, nama yg di beri ialah;

Muhammad Haaris & Muhammad Haadif bin Mohd Alif

Muhammad Haaris - Yang Terpuji, Yang Memelihara

Muhammad Haadif - Yang Terpuji, Yang Bermatlamat

Doa mama dan abah, semoga kalian menjadi anak2 yang soleh, bijak, baik dan mendengar kata..

Alhamdulillah dan syukur kepada Allah swt kerana mengurniakan kami anugerah dam amanah yang tak ternilai ini..

Kami mendoakan agar kawan2 juga akan sama-sama merasai nikmat menjadi ibu dan bapa.. Aamiin...

Wednesday, 15 October 2014

Permata yg dinanti ;)

Posted by Sizuka at 2:23 pm 22 comments

Alhamdulillah, 11 Oktober 2014 (Sabtu) saya telah selamat melahirkan anak kembar lelaki seberat 3.1kg dan 2.2kg..

Perasaan syukur yg sukar digambarkan.. Bermacam perasaan..

In shaa Allah, nnt saya akan share detik2 kelahiran twins..

P/S: Kalau ada yg teringin utk melawat twins, boleh emel sy.. sweetbaby.cutebaby@gmail.com

Friday, 3 October 2014

Alkisah kena warded

Posted by Sizuka at 12:58 am 5 comments
24 September 2014

Check up 36w..
Saya ngadu ngan prof, bawah tu sakit sangat2.. Prof buat VE.. Ada bukaan 1cm.. Saya mintak nak balik jer sambil tunggu tanda di rumah.. Tapi prof nasihatkan supaya masuk ward je sebab ni anak sulung dan twins.. Prof risau saya x dpt nak bezakan contraction or tanda bila berada di rumah.. Lagipun rumah saya agak jauh...

Bila kat ward, pasang alat CTG dan ECG.. Contraction ade sikit2.. petang tu kena buat VE lagi.. Still 1cm... Sakit pun x de..

Malam pun pasang lagi alat CTG dan ECG.. Sama jugak.. Contraction sikit2..


25 September 2014

Pagi kul 8am, prof dtg melawat, buat VE lagi.. dah 2 cm.. Saya tetap x rasa sakit.. Lepas tu pasang lagi alat tu.. Contraction juga.. tp sama mcm semalam...

kul 3 ptg, prof dtg lagi... Still 2cm gak.. Saya x sakit lagi... Pasang lg alat tu..

Sebenarnya saya ada sakit macam senggugut tu tapi mild... kalau sakit pun kejap jer pastu dah x rasa. Sebabnya kalau sy senggugut, lagi sakit drpd ni.. Sakit yg saya maksudkan tu ialah sakit kuat yang masih saya belum rasa..  Perut pun tak mengeras...

Last2 prof bagi saya balik.. hehehe...

Dan sehingga ke tarikh ini, saya masih aktif.. Babies pun aktif.. Alhamdulillah... Doakan utk kami ye..
 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea