Tuesday, 15 July 2014

Pertama kali berpuasa dengan berbadan tiga :)

Posted by Sizuka at 10:14 am
Salam Ramadhan Al-Mubarak buat rakan-rakan...

Alhamdulillah hari ni hari ke 17 kita berpuasa dan hari ni juga kita menyambut Nuzul Quran.

Alhamdulillah juga saya masih berpuasa full sehingga kini walaupun kadang-kadang tak kuat iman.. Rasa macam nak buka.. Melepet jer... Tapi dapat juga saya tahan sehingga waktu berbuka..

Babies pula semakin ligat di dalam perut.. Dua-dua dan makin berat sekarang.. Lebih 600gm seorang untuk usia 25 minggu.. Ini makin menguatkan saya untuk terus berpuasa kerana saya yakin mereka mendapat cukup khasiat dan zat daripada apa yang saya makan sewaktu sahur dan berbuka..

Untuk Ramadhan kali ni, saya jarang masak.. Sampai rumah pun dah hampir jam 6.. Dolu2 sempat juga sy menyinggah kedai membeli apa yg tak cukup untuk masak, skrg ni asal balik jer terus teringat kat katil.. Sampai rumah jer terus baring.. Suami byk tolong di dapur membuat persiapan. Tapi kalau time sy amik cuti, MC atau hujung minggu, saya akan memasak juga.. Boring beli makanan di luar.. Antara masakan yg baru saya masak kali ni ialah nasi lemak, nasi ayam, nasi goreng, meehun goreng, lempeng dan sambal hijau jawa, puding karamel, karipap sardin dan kuih cara.. Suami pulak datang time dia nak masak, sungguh2 dia buat.. sempat juga dia masak nasi beriyani kambing, bubur lambuk, roti john dan mee bandung..

Semoga Allah SWT memudahkan segala urusanku.. Puasa yang mencabar namun di dalamnya sarat dengan kemanisan.. Alhamdulillah...




10 comments:

nuriz iman said...

Alhamdulillah..selamat berpuasa yunk..take care mommy! :)

BaTiK_PiNk said...

Kuih cara hijau tu memang Yani cari2 bulan pose ni. Aritu beli kat bazar ramadhan seremban 2, tak ikut spec la...kempunan! Kat rumah mak ni ade je bekas tembaga nak buat kuih cara manis tu, tapi Yani plak tak tahu buat....rugi kan?

sweet tooth said...

Alhamdulillah.... Smg Allah permudahkan...amin...

Sizuka said...

tq kak nuriz :)

Sizuka said...

yani, resepi boleh google.. senang je nak buat kuih ni..

Sizuka said...

tq ST :)

ShaSa RosSa said...

Takecare sizuka... Selamat berpuasa... :)

Suwaibah YS said...

Mesti seronok babies dlm perut tu pun berpuasa jga :) ehehe

Mizz L said...

sizuka jaga diri yer :) slamat berpuasa dari L

Pamela Hbl said...

Alhamdulillah.. meriahnya.. selamat berpuasa Sizuka :)

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea