Tuesday, 6 May 2014

Kos ICSI di Pantai..

Posted by Sizuka at 3:56 pm
Assalamualaikum wbt..

Atas permintaan, kali ni saya nak berkongsi mengenai kos ICSI yang kami jalani di Hospital Pantai, Bangsar under Dr Cantik..

Tapi harus diingatkan bahawa, kos yang saya share ni adalah tidak sama untuk setiap orang.. Kerana setiap orang mempunyai situasi dan masalah yang berbeza.. So mmg tak adil kalau hanya nak compare dari segi kos semata-mata..

Walaubagaimanapun, saya hanya share setakat proses ET sahaja.. Kos-kos selepas ET saya tak share sbb banyak saya lupa nak catat.. :p

Kos-kos yang terlibat ni saya dah rangkumkan kesemuanya.. dah campur darab semua siap2.. hehehe



Consultation + TVS        = RM 925.00
Detail Sperm Analysis     = RM 125.00
Ujian Darah                    = RM 196.00
Ubat-ubatan                   = RM 7155.40
OPU                              = RM 7800.00
ET                                 = RM 2125.00 (Termasuk warded 2 hari)

TOTAL                        = RM 18, 326.40



** Jangan terkejut tgk kos ubat ye.. sbb ovum2 sy lambat respon.. Jadi kos ubat terpaksa ditambah..


7 comments:

CIK PUAN TIPAH said...

Fuhhh lap peluh gak tgk kos ni..
Tq for sharing..

Pamela Hbl said...

sabar je la kan... :D

nuriz iman said...

Ovum pick up tu menarik sungguh..murah jugak daripada akak punya..huhuhu..

Nurul Asma' said...

salam kak, wahh harga dia! but ya expected la kan..klu iui brpe ek? plan nk buat kat sini after 3 attempt at lppkn if still unsuccessful.

sweet tooth said...

Ni masa promotion ke yana? Selalunya ubat tu yg jadi beza cost antara lain2 org...

Hanim Salleh said...

gulp..... All d best dear... Ada jugak Dr Cantik :D

Sash said...

Kami pon dah bercita cita ke arah itu nampaknya. Cuma timing skrang nak jumoe doctor aje tak berape ngam. Harap sempat la lekat kot. :) take care!

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea