Monday, 16 December 2013

First Apppointment utk IVF/ICSI

Posted by Sizuka at 3:40 pm
12 Disember lepas (Khamis), kami buat appointmnet ngan doc adilah..
Appointment yang memang khas utk tujuan IVF/ICSI..

Kami sampai lambat..
Lebih kurang 11.20am gitu sampai, terus bg kad kat kaunter.. dapat no.15.. First time jadi orang terakhir jumpa doc.. hahaha..

Dalam kul 1 lebih jumpa doc.. Then doc tanya bila period.. Ok, masa ni sy CD4..
Pastu doc suh get ready utk TVS..
Alhamdulillah, clear.. Maka, boleh proceed terus wat IVF/ICSI..

Result ujian2 darah sebelum ni pun semuanya normal.. Kecuali result anti mullerian je yg sedikit tinggi...
Doc cakap, saya hanya perlukan dose yang rendah utk merangsang folikel.. Alhamdulillah.. Syukur..

Lepas tu, doc terus terangkan apa yang perlu saya buat.. Doc terangkan ubat2an yang perlu untuk saya makan sekali ngan ubat cucuk..

So, 28hb ni saya akan start makan norculut dan progynova.. Dan kemungkinan period saya akan keluar pada awal January.. Pastu bermulalah episod cucuk mencucuk by encik hubby.. hehehe... Ubat cucuk2 tu saya belum beli lagi.

Setel semua, Ida tolong buatkan appointment kami ngan embryologist.. Alhamdulillah dia free jam 2.30 ptg.. Lepas amik ubat di farmasi, kami terus naik atas utk berjumpa dgn embryologist.

Embryologist beri free consultation kepada kami mengenai proses yang akan kami lalui... Siap tunjuk gambar bagai supaya kami faham.. Alhamdulillah... Lama jugak la..Kami pulak ambil kesempatan yang ada utk tanya macam2 soalan.. hehe

Settle di situ.

Sebelum balik, bayar dulu deposit RM1K di kaunter pembayaran.. Alhamdulillah pakej IVF tu still valid.. Tapi sehingga bulan 1 jek la.. Start bulan 2 dah harga baru..

Ok, tu saje... Next entry saya akan kongsikan mengenai supplement apa yang suami dan saya amik sebagai persediaan menuju ke IVF/ICSI..


6 comments:

Atie Nash said...

Tak sabar nak tunggu next entry.... ;)

nuriz iman said...

Allthe best Sizuka,semoga segala usaha diberkati Allah..Amin..

sweet tooth said...

Masya Allah...and the journey of IVF is starting :-) Wish u all the best sizuka... Semoga Allah permudahkan...

Sizuka said...

Hihi.. tunggu yer :)

Sizuka said...

tq nuriz.. amin...

Sizuka said...

tu lah, kadang2 mcm x percaya.. tq yer sweet tooth.. amin....

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea