Wednesday, 6 November 2013

Rehat dan Detox

Posted by Sizuka at 8:57 am
Assalamualaikum wbt

Selamat menyambut tahun baru Maal Hijrah.. Hijrahkan lah sesuatu kepada yang lebih baik.. InshaAllah...



Hari ni saya dah CD6.. Malam td baru balik dari Genting Highlands.. hehehe... Menginap 1 malam di Hotel First World.. Kami beli voucher di Groupon iaitu RM75 utk satu malam iaitu utk peak time..

Berbalik pada tajuk,

Untuk cycle ni (hopefully cycle ni saja), saya decide utk stop dulu treatment tetapi masih meneruskan pengambilan supplements... Oleh itu, saya akan cuba untuk detox kan diri sendiri sebaik yang boleh.. Sebab dah 2 bulan berturut2 makan ubat hospital kan.. Jadi sebelum ke treatment berikutnya, saya akan cuba buat yg terbaik..

Cara saya detox, saya hanya menggunakan buah lemon yg dihiris dan diletakkan dalam sebotol air kosong dan simpan dalam peti ais sekurang2nya 4 jam.. tapi selalunya lebih.. hehe.. Hurmmm, tapi betul x cara saya ni? Harap2 ada yg komen kalau saya silap..

Ehsan GOOGLE

Lebih kurang macam gambar kat atas ni.. tapi saya letak 1 biji lemon utk 1 liter air.. erkk.. macam x cukup jek kan lemon tu.. tapi bagi saya ok kot sbb ni baru permulaan dan saya akan cuba utk melebihkan lemon sikit demi sedikit supaya x terkejut dek tekak dan badan.. hahaha

ok, lah... bye.. nnt sy akan update plan sy seterusnya.. Semoga dipermudahkan segala urusanku.. Ameennnn...

6 comments:

Nissa Kawaii said...

awak sgt positif, percayalah....miracle do happen! good luck my dear friend!!

Anne Anna said...

Saya pun minum air lemon...sedap...heehhe....itu mmg cara terbaik untuk detox...good luck dear.....

Kak Baby said...

waa.. hebat jugak tu, air lemon. mmg sgt bagus pun. awet muda lagi gitu. Akak dapat ilmu dr Tuan Haji HPA detox air 0 (air mineral is better) pun bagus sizuka. 500ml lepas tiap2 kali smyg (kira 5x shari la). teruskan detox tu. moga dirahmati ye

BaTiK_PiNk said...

Eh eh...sama la...dah dekat sebulan lebih komited minum air lemon setiap hari.... :) Tiap2 minggu beli buah lemon, stok tak pernah berkurang.

sweet tooth said...

Sebiji lemon utk satu litre, x masam sgt ke? i letak paling banyak 2 hiris je... tu pon dah terasa... kalo 2 hiris, x de kesan detox eh? Bagik pencerahan sikit sizuka... TQ

nuriz iman said...

sedapnya lemonade...

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea