Friday, 13 September 2013

Polyp dah tiada.. Rahsianya?

Posted by Sizuka at 11:13 am
Assalamualaikum wbt... Selamat hari Jumaat dan selamat berhujung minggu.. Cewahhh.... 

Kalau rujuk entry saya yg lepas2, saya ada mention yang saya telah dikesan oleh Doc yang saya ada ketumbuhan polyp dalam rahim pada Mei yang lepas.. Risau wehhh.... walaupun saiznya hanya 7mm... Kedudukannya adalah di dalam rahim, di kawasan baby menempel.. bukan di pintu rahim seperti yang biasa kita dengar.. Bila saya google, saya dapati polyp ni bahaya sbb boleh beri toksid pada baby.. 

Doc pun suggest ovarian drilling disebabkan saya ade PCOS dan remove polyp sekali.. 13k kosnya.. huhu..

Alhamdulillah saya diketemukan dengan seorang rakan yang juga sedang ttc... beliau juga berjaya setelah mengamalkan produk ini.. Sebelum ni beliau ada cyst di ovari bersaiz 6cm... 

Untuk record, saya dikesan ada polyp pada 27 Mei 2013 dan berjumpa semula dgn doc pada 26 Ogos 2013.. Alhamdulillah pada 26 Ogos tu doc wat TVS dan mendapati polyp dah tiada.. Agak lewat jumpa doc balik sbb saya byk oustation dan ramadhan... Oleh itu saya sendiri saya sendiri x pasti bila polyp tu dah x ada... 

Jom kita tengok, produk apakah yg saya guna... Jeng jeng jeng.... 


                                      *

                                      *

                                      *

    


Saya telah menggunakan produk kesihatan dari Transfer Factor iaitu TF Plus Advanced dan TF Bellie Vie..

Alhamdulillah dan diharapkan selepas ini PCOS pulak sembuh..

Apa2 pun semua usaha ini adalah dengan izin Allah.. Dia yang menyembuhkan segala penyakit...

12 comments:

hanidatul shatira said...

saya ade guna belle vie tapi x sesuai kot sebab sakit kepala 4 hari beturut2 bila consume...trus stop...hhuuh....mahal kan ubat tu..maybe sesuai kot ngan u

Sizuka said...

ye ker.. yelah mungkin x sesuai ngan hani.. hani boleh cube produk lain yg lebih sesuai.. alhamdulillah utk diri sy xde side effect..

Atie Nash said...

Sizuka...mana nak beli ubt ni?

Sizuka said...

Atie, ini supplement tau.. kene beli dgn org yg jual lah kirenye.. boleh jugak direct ke cawangan 4life TF ni.. sy beli ngan kawan yg ade cyst tu. Klu awak berminat, bg emel kat sy no tel ye.. sweetbaby.cutebaby@gmail.com

Farhah said...

alhamdulillahh. kuasa Allah swt kan sizuka! mane tahu, kuasa Allah swt memberi zuriat pula! :)

Pamela Hbl said...

tq for sharing Sizuka :)

Mrs Zamzuri said...

utk fibroid boleh ke?

Sizuka said...

tq farhah :)

Sizuka said...

welcome :)

Sizuka said...

TF Plus Advanced ni mmg sesuai utk jenis2 ketumbuhan spt fibroid, cyst, cancer... Bellie Vie tu pulak khas utk penyakit2 perempuan mcm senggugut dll..

ummu intisor said...

boleh share macamana cara awak consume/makan tf 4life ni? saya pun dah beli & harap-harap berkesan dengan izin Allah.. Bolehkah makan dalam masa yang sama pun makan clomid juga? terima kasih

proxifurrlicious said...

Salam, Sizuka.

first of all, alhamdulillah and saya rasa sgt happy for ur now improving condition :) saya pn baru2 ni kena diagnose ngan PCOS and as cyst sebesar 4.6cm. kwn saya pn syorkan benda ni. next checkup ngan doc 6 jun ni. katanya kalau cyst xshrink or sama saiz je, nk kena operate n xbley ad ank. rasa sedih part dia ckp xde ank tu haih. tp saya yakin semua ni ditentukan Allah, selagi boleh usaha, kita usahakn. in sha Allah Allah tunjukkn jln. jadi skrg ni saya dh start mkn supplement ni. baru masuk hari keempat. Sizuka boleh share x brapa lama kwn Sizuka ilang cyst tu? n brapa dose yg dia ambil? saya amik 4life plus tu je. xamik belle vie. tolong ya. hope Sizuka dpt reply cmmnt ni. tq :)

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea