Tuesday, 27 August 2013

Sekejap tapi berbaloi :)

Posted by Sizuka at 10:19 pm

Alhamdulillah dengan izin Nya, saya dapat buat temujanji utk bertemu dgn dr adilah setelah tertangguh dari bulan 6.. Sepatutnya bulan 6 tu buat iui dan review ujian darah, tp tiba2 pulak saya diarahkan utk outstation..  Maka, ditangguhkan ke lepas raya... Maka tarikh 26 Ogos kami bertemu... hehe

Kami sampai lambat.. jam 9 baru sampai... Dapat giliran no 11.. Lama jugak menunggu.. hampir 3 jam ko... huhu... Setelah tiba giliran kami, kami masuk bilik doc dan duduk... Doc tampak serius sikit hari ni dan mungkin sudah keletihan barangkali.. Doc tanya pasal last period.. Sebenarnya saya on CD6 tapi terpaksa bgtau sy CD5.. huhu... tapi masa CD1 tu pun, period datang dah petang.. Ampun ya doktor, saya terpaksa sebab saya x rela asik tangguh2 treatment dek kerja saya yg banyak adhoc... Lagipun kan, saya ni jenis yg cycle panjang iaitu dalam lingkungan 30-35 hari, jadi saya harap perkara ini x timbulkan masalah dalam treatment saya... huhu.. Ni pun baru balik dari outstation, patut 23 Ogos jumpa, tapi  terpaksa mintak 26 Ogos..

Yang part x best pada temujanji kali ni, fail saya hilang.. Manala agaknya fail kami? x pasal2 kene strory balik kat doc apa yg patut... Isk isk isk... InsyaAllah depa janji utk cari fail tu... Mudah2an jumpa la ye..

Ok then doc suh barinng utk TVS.. Saya bagitau doc, last scan detect ada polyp size 7mm... Maha suci Allah swt, polyp tu dah tiada! Alhamdulilllah syukur x terhingga..Walaupun kecik, hati ni tetap risau sbb kedudukannya kat dalam rahim.. Sebenarnya saya ada amik supplement, jika ada kesempatan, saya akan ceritakan ye.. Berbalik pasal polyp, sebelum tvs tu, doc ckp dia nak remove polyp tu if masih ada... Tapi Allah permudahkan... Alhamdulillah alhamdulillah....

PCOS tetap masih ada.. untuk CD6 ni (read CD5), saya ada sebiji telur di kanan ovari dan sebiji lagi di kiri ovari yang kedua2nya bersaiz 7mm.. Harap2 membesar la dengan baik dan matang yer...  :)

Dan utk IUI ini, doc bagi clomid 100mg x 5.. Dan jumpa pada CD13 (read CD12) pada 2 September ini.. If x berapa puas hati, injection akan diberikan.. dan IUI akan dibuat bila telur sudah bersedia...

Pasal ujian darah pulak, oleh kerana fail ku hilang, maka salinan terpaksa diminta semula dari lab.. Terpaksa tunggu seketika di luar sbb perlu di faks.. Dan keputusannya adalah semuanya normal... Ahamdulillah dan syukur sekali lg... Walaupun sekejap jer jumpa, x sampai 15 minit kot, tapi sudah cukup membuatkan hati kami berbunga2 riang...

Result ujian darah tu meliputi lipid profile (total cholesterol, HDL cholesterol, LDL cholesterol, Triglycerides), Thyroid stimulating hormone, free T3, free T4, Insulin dan CA 125..

Oh ya, saya juga diminta utk membuat ujian darah sekali lagi.. kali ini ujian Anti-Mullerian Hormone.. Kalau x silap saya, ujian ini bertujuan utk mengetahui respon/tindak balas ovary terhadap sebarang ubat yg diberikan.. Betulkan jika saya tersilap ya... Darah ini akan dihantar ke Singapore dan result akan dpt dalam masa 3 minggu...

Ok.. sekian sudah.... :)

10 comments:

Noli said...

^^ sy plak yg rasa excited...semoga iui nti berjaya..Amin~

Sizuka said...

Terima kasih noli.. aminnn.. saya pun doakan yg terbaik utk noli :)

sweet tooth said...

Smg Allah permudahkan dan berkati usaha sizuka n suami....amin...

Farhah said...

sizuka. ni treatment atas nih utk nak buat iui eh?

iya said...

wahhhh.semoga Allah permudahkan iui nanti dan inshaaAllah dgn izin Allah berjaya :)

Sizuka said...

Tq sweet tooth.. aminnn....

Sizuka said...

Yg utk buat iui start dengan makan clomid.. yg ujian darah semua tu buat utk tahu keadaan saya skrg je supaya lebih mudah utk wat apa2 keputusan or ubat-ubatan..

Sizuka said...

Tq iya.. aminnnn..

Pamela Hbl said...

salam. good luck Sizuka :)

eda shuid said...

Salam, saya pun ade maslah polip yang same mcm awak, awak amik supplement ape ...boleh kongsi x dear..tq dear

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea