Monday, 22 July 2013

Datang Bulan? Menangis?

Posted by Sizuka at 10:19 am
Salam Ramadhan semua  :)

Saya pasti ramai TTCian kat sini sedih kan bila setiap kali datang bulan? Tak terkecuali dengan diri saya.. Memang tak dinafikan bila period tu rasa syahdu sangat.. Tertanya-tanya bilakah waktu kita...

Tapi kan, selama 3 tahun 1 bulan berTTC ni, saya hanya pernah menangis sekali sahaja sewaktu period.. Iaitu semasa IUI kali pertama saya gagal... Masa tu nangis sampai tersedu-sedu.. Air mata bergelen-gelen.. Sekali ngan air hidung daaaa.. haha.. kiranya masa tu mmg all out lah! Seumpama meleraikan apa yg terpendam di lubuk hati selama ini.. Cewahh...

Walaupun tak menangis, bukan bermakna jiwa saya kental, bukan bermakna hati ini kuat, bukan bermakna saya tiada perasaan... Sumpah, sedih sangat2.. Cuma saya selalu sematkan dalam hati, tak perlu nangis2.. Kita bukan keseorangan.. Yang penting sabar.. Ujian dari Allah SWT untuk hambaNya.. Dia sayang kat kita.. Datang period pun Alhamdulillah.. kerana tiap bulan masih boleh boleh berusaha dan plan apa nak buat.. Usaha sampai berjaya.. InshaAllah...


Nota kaki:
** Hari ni dah CD6, bermakna dah 6 hari x berpuasa.. Tapi rasanya esok boleh dah ni..
** Hari ni jugak, tiba-tiba battery kereta kong.. Sudahnya tunggu kul 8, hubby g bengkel terdekat dan panggil mekanik tukar battery baru di depan rumah...

13 comments:

Nissa Kawaii said...

itulah.saya pula menunggu2 period tiba...sedeh tak sy?period tak kunjung tiba..takleh on clomid, IUI,IVF selagi period tak dtg.. takkan nak amik duphaston je kan? n mmg tgh ikhtiar perubatan islam..masih belum nampak hasil...
tapi sy yakin!masanya akan tiba...!!insyaallah..periodla sy bulan pose ni...plessssssss :D

Mrs Sweet said...

Salam Ramadhan,

Kite same..sy rasa sy pun baru skali nangis sbb dtg period sbb frust dan bulan2 seterusnya x penah nangis melainkan teruja tngu waktu subur yg akan dtg..bleh plan utk ttc seterusnya..

Sizuka pun period regular ek, takpe takde rezeki n blum smpai waktunya.. saya pun 4 thn kawin bru dpt double line even period sgt regular.. Kuasa tuhan kan :-)

All the best to u dear..

Sizuka said...

sama la.. after period je, mesti sungguh2 plan masa nak BD, amik supplements itu ini bla bla bla..hehe

hmmm period saya x regular.. jenis yg cycle panjang.. PCOS la katekan.. huhu.. tp alhamdulillah dah 2 bulan ni period datang cantek.. dah x payah tunggu lama2...

Sizuka said...

betul tu, x elok kite ajar period turun bila amik dupasthon.. tp period x kuar lama2 pun bahaya jugak gak.. huhu.. sy doakan Allah permudahkan usaha nissa..

Carmello said...

Hmmpp..saya pun sama macam sizuka.. dulu asal period je nangis puas2.. Tapi bila dah lama ttc..dah tak rasa sangat dah walaupun dalam hati ni sedih je rasa.. :)

Umaira Umar said...

saya dah tak larat nangis...masa 2 tahun pertama kawin dulu nangis n hampa. Masuk tahun ke tiga ni tak nangis dah.rasa redha je...cuma sedih tu ada.

BaTiK_PiNk said...

Sama situasi dengan Nissa skrg ni, sedih dan marah bercampur aduk. sedih sbb period tak nak turun, kalau tak pregnant, silalah turun/keluar. marah pada diri sendiri sebab berharap sangat ada miracle bulan puasa ni.

Suwaibah YS said...

hurmm.. saya tak pnah nangis dtg period, sbb mungkin saya tau keadaan penyakit saya..tapi saya mungkin lebih kepada beremosi dalaman.. tak nangis x semestinya saya kuat..huuu.. selalu sentap kalau dengar org lain dh beranak..hah yang tu pnah nangis.. hhuhu :P

Sizuka said...

sy pun selalu sentap bile dgr org tu pregnant, org ni beranak.. wlupun muka cool tp hati nenjerit... huhu

Sizuka said...

jgn nanes2 lg yer.. huhu... kite kene tabah dan kuat wlupun hati kite sedeh.. InshaAllah...

Sizuka said...

jgn nanes lg yer.. sesekali x pa... hanya kita yg TTC ni jer faham...

Sizuka said...

sabar dear yani.. InsyaAllah x lama lg turun la cik P tu.. Ataupun mungkin si tecik ade kot dlm tu?? the longest cycle sy ialah 49 hari... badan lemau je rasa... huhu

BaTiK_PiNk said...

Haa, tu la dia. Badan ni dah terasa lemau sgt.....bloated je!

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea