Wednesday, 19 June 2013

CD6 dan tangguh IUI..

Posted by Sizuka at 4:48 pm
Harini dah CD6.. Last flow pada CD4.. Now cuma spotting je.. Kali ni bila cik P datang, saya sangat terkejut.. Sebabnya cycle sy tetiba jd singkat or normal... x tau nak cakap yg mana satu sbb sebelum ni cycle sy panjang.. Untuk 2013, paling lama kitaran saya adalah 49 hari.. Ya, 49 hari aka CD49 iaitu 1st period utk 2013.. Lepas tu CD47 dan CD40.. Sebab itu saya sgt terkejut bila period.. (Banyak sgt sebab.. hehe).. Kesimpulannya last cycle cuma 30 hari.. Simptom cramp di sekeling ari2 dan pinggang pun xde.. Cuma breast je rasa sakit... Tu je.. Memula dah feeling2 pregnant sbb breast sakit.. Hahahaha...

Tentang IUI pulak, pada mulanya kami mmg nak buat pada cycle ni.. Tapi sebelum tu macam ragu-ragu, takut x sempat nak buat before puasa sbb susah nak jangka bila period nak datang...Takut if masa TVS dan procedure nnt jatuh pada hari berpuasa.. Tapi Alhamdulillah, period saya dtg cepat/normal macam yg sepatutnya.. Bila dikira-kira balik, IUI ni dah memang ngam2 timing nya...

Tapi apa yang x bestnya, next week 24-27 June, saya kene menghadiri bengkel... Goshhhhhhh...... Spoil....

24-27 June tu saya akan berada pada CD11 hingga CD14.. Maksudnya time tu kompem doc nak TVS daku untuk check telor... Camner nak check telor kalau daku sedang berbengkel kan?

Kecewa jugak kan... Tapi tak apalah, mungkin ALLAH SWT dah rancangkan sesuatu yang lebih baik untuk kami...

So, next plan IUI kami adalah pada cycle bulan Ogos ni.. Lepas raya....Hopefully semuanya berjalan dengan lancar.. Amin..


Bye~

9 comments:

Shazrina said...

insyaallah...semoga dipermudahkan urusan sizuka. Baby dust to u..

Carmello said...

Insyaallah sizuka.. semoga semuanya dipermudahkan yer..

Suwaibah YS said...

yep..yep..ade hikmahnya tu.. smoga berjalan lancar slpas ni

Butterfly said...

Takpe Sizuka..In Shaa Allah..pasti ade hikmahnya. Saya pun pernah plan nak buat IUI utk satu cycle tu, tapi sbb dah plan bercuti dgn family so saya mintak postponed. Dalam masa tu jugak Allah telah merancangkan yang lebih baik buat saya. Yakin pasti ada hikmahnya. ;)

Mamanurin said...

is syaa allah pasti ada hikmahnya..bila nak dtg umah tgk QZA acik?

Sizuka said...

Acik sizuka setiap minggu ade perkara yg x dpt dielakkan.. InsyaAllah, raya nnt kite jumpe ye baby QZA bam bam..

nuriz iman said...

Mudah mudahan segalanya berjalan lancar..amin..

Farhah said...

singgah blog akak. bace kesah TTC. :)

aNis LeMoN aBu said...

insyaAllah, sizuka. semoga selamat semuanya :D

selamat berbengkel ya! :)

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea