Monday, 7 January 2013

Berurut di Puchong

Posted by Sizuka at 4:52 am
Assalamualaikum..

Kami baru balik berurut pagi td.. Berurut dgn ibu mariam di punchong.. Diperkenalkan oleh kawan hubby.. Kawan hubby ni dah 3 bulan berubat dgn ibu mariam.

Pagi td, bersama2 ngan kawan hubby dan suaminye kami berjanji berjumpa di shell dan bergerak ke rumah ibu mariam bersama-sama. Ibu mariam ni orang indonesia..

Hasil drpd urutan, rahim saya letaknya di kiri.. Perut juga byk lemak.. Huhu... Pangkal rahim (saluran luar kata ibu mariam) sempit.. Kilang telur dan rahim juga kecil.. Menurut ibu mariam, bila kilang telur kecil, maka rahim akan turut mengecil.. Ok.. Itu yg sy faham la.. Harap2 sy x tersalah tafsir apa maksud beliau sbb ade juga perkataan yg sy x berapa faham..

Saya diberi 3 jenis ubat berbentuk butir yg halus. Rasanya utk kempiskan perut,  membesarkan saluran dan membesarkan telur dan rahim.. Itu kalau x silap laaa.. Hehe.. Air pula ada 2 jenis. Air halia dan air kunyit.. Bila dah makan n minum ubat ibu mariam ni jgn dicampur dgn ubatan lain yer..

Malam esok dan malam lusa kami akan pergi lagi.. InsyaAllah kami akan fokus dgn ibu mariam ni. Semoga serasi dgn kami..

Makanan yg sy kene elak ialah ikan bilis.. Yg ini kata ibu mariam, utk elakkan rahim drpd kering.. Yg lain sy kene elak ialah taugeh, buah ciku, ikan pari, air gas dan ais.. tp setiap org x sama.. Masalah setiap org pun x sama kan..

Ibu mariam menggalakkan sy makan buah betik.. Katanya utk mengembangkan rahim..

Sekian saja laporan saya utk hari ini.. Sekian..

15 comments:

Syazni Shamsir said...

Assalam sizuka...

sakit tak urut??...hihihih....air kunyit ade campur dgn telur or madu tak??...mudah2an berhasil ye... Amin~~~

Sizuka said...

X sakit pun..

air kunyit tu x tau la die campur dgn ape.. pagi minum air halia.. tghhari dan malam minum air kunyit.. Air tu klu habis,boleh beli lg...

mama munif said...

mama doakan adalah reski sizuka lpas ni ya..amin3..

Sizuka said...

insyAllah.. tq mama munif..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Usaha selagi boleh kan :)

Sizuka said...

Yap, betul tu.. Setiap penyakit ada ubatnya..

Zura Hasan said...

in shaa Allah ade rezeki sizuka tahun nih...puchong kat mane? sy yg dok puchong ni pun x tau...hehehe...

Latina said...

salam sizuka,

saya latina(cintakasihlatina.blogspot.com)..nak bgtau url blog sy dh tukar...blog baru DiariCikIna.blogspot.com..
tq..

Sizuka said...

sebelum tpl LDP tu ade shell.. then lepas shell tu ade kampung.. umah ibu mariam kat dlm kg ni tp lupa nama kg tu.. hehe

Sizuka said...

ok noted

::EIDA:: said...

Awakkk... pm ida kat iedand23@gmail.com.. ida nak tahu pasal urut ni... puchong hampir dekat dgn ida... ;)

Suwaibah YS said...

errmm.. berurut kat umah mak cik tu ke?
then ade tempoh2 yang tertentu ke nak berurut, i mean berapa kali?
berapa ye makcik tu caj skali urut..
hee...sorry byk tanya :)

Sizuka said...

yap, berurut kat rumah makcik tu.. urut 3 kali.. pastu elok dtg urut setiap 2 minggu atau sebulan sekali.. utk perut saja rm30.. sekali urut lebih kurang setengah jam..

Sizuka said...

dah pm :)

Hanie Nahar said...

tauge tak boleh ek?

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea