Friday, 8 June 2012

Clomid kali ketiga gagal lagi =(

Posted by Sizuka at 12:38 am
Assalamualaikum wbt..

Hari ni saya hari ke tiga period... Cycle yg lepas kiranya kitaran period saya adalah selama 37 hari.. Ini adalah period saya yg pertama selepas HSG dilakukan... Hmmm... tp saya tetap senggugut n kitaran period masih sama seperti dulu... Saya teringin nak kitaran period yg normal iaitu sekitar 28-31 hari.. Buat masa kini (tahun ini), kitaran period saya adalah sekitar 32-39 hari.. Agak sukar utk saya mencari waktu subur kerana setiap bulan waktunya tidak sama...

Bila period datang kali ini, saya menangis.. Menangis sebab berasa sgt sedih.. Kecewa.. Kecewa kerana x dapat menghadiahkan suami hadiah yg paling berharga dalam hidupnya sempena anniversary kami.. Bukan x redha tp kadang2 hati saya x kuat.. Tambahan pula adik perempuan saya dah pun pregnant...

Utk cycle lepas,  doc minta kami try natural dulu dgn bantuan clomid 100mg x 5 hari (CD9-CD13)..

Sebenarnya saya amat berharap utk pregnant selepas buat HSG tu.. Cycle lepas pun mmg usaha kami boleh dikatakan amat bersungguh2 berbanding dgn cycle2 sebelum tu.. Tp mungkin belum cukup sungguh2 kot.. xpe, usaha lagi...  =)

14 comments:

chinta... said...

xpe sizuka...kita sama2 berusaha lagi k dear..

Carmello said...

Inshaallah sizuka... Rezeki tu ada.. Cuma belum masa lagi Allah nak bagi.. Jgn sedih2 yer..

PutriesNoora said...

pas ni rehat dulu dari clomid..mana tau ada rezeki...aminnnnn ya Allah=)

Sizuka said...

InsyaAllah.. akan berusaha lebih kuat lg pasnih..

Sizuka said...

Sejak akhir2 ni mmg asik emo jer... huhu..

Sizuka said...

plan nak rehat clomid sehingga raya ni.. semoga rezeki kami dipermudahkan.. dan juga rakan ttc yg lain.. amin...

eimma's said...

jangan putus asa..usaha lagi..saya dulu 3 kali gak gagal lepas tu amik yg jenis suntik tu pulak..ingat kot lagi kuat ubat lagi lah ok..tapi tak jugak..huhu

aquagugurl said...

Sizuka,sabaq naaa..saya pun sama mcm awk.3rd cycle clomid failed..buat masa ni rilex dulu..malas nk stress2kan diri..

Syazni Shamsir said...

sizuka....

sabar ye...InsyAllah,lps ni lekat la....saya yg dh 4tahun ni pon hampir putus asa...

Sizuka said...

InsyaAllah.. mudah2an lepas ni ada rezeki.. eimma dah pregnant yer?

Sizuka said...

Tq.. bulan ni mesti usaha lebih lg.

Sizuka said...

IbsyaAllah.. amin.. sama2 lah kita berusaha..

Mamanurin said...

jangan putus asa dik, mama ni dah entah ke berapa kali dah tak berjayam jenuh menahan rasa bagai.insyallah akan ada juga untuk kita..usaha usaha usaha

Sizuka said...

Bukan berputus asa.. Cuma sedih. bulan ni je yg emo lebih sikit. huhu..

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea