Monday, 28 May 2012

Bakal jd mak long...

Posted by Sizuka at 3:06 pm
Assalamualaikum wbt..

Saya bakal jadi mak long tahun depan.. Adik perempuan saya yg kawen bulan 3 lepas dah pregnant. Baru lagi. Dlm 6/7 minggu.. Due date lebih kurang 20 january 2013.. Cepat rezeki adik saya, sebulan jer kosong.. Alhamdulillah. Syukur padaNya..

Perasaan saya? Masa adik bgtau tu saya buat2 ok jer. Buat biase je..Tambahan pulak UPT tu saya yg bg n suruh pi test cepat2.. Yolah dah dia ckp lama x dtg bulan n makan pun kadang2 x lalu.. Akak dia ni pulak byk stock UPT.. Adik sy ni tinggal ngan sy. Dia PJJ ngan hubby dia. Jumpa 2 minggu sekali.

Ok sambung cite blk, tp mase sy bgtau hubby, air mata dah nak kuar dah. Seb baik dpt tahan. Haruzzz la control cun depan hubby.. Hahahaha...

Mak n abah ckp kesian kat saya. Apa2 pun mak n abah cakap, hari2 mmg  mak n abah x pernah lupa doakan utk kami.. Mak n abah pun turut doakan yg saya pregnant serentak ngan adik saya. Amin. Semoga termakbul segala doa mak n abah. Mase tu mmg sy dah nangis dah pun tp seb baik mak x dapat kesan sy sedang menangis (sbb berbual kat telefon)... terharu yg amat.. Akak syg mak n abah sgt2..

Bercakap ttg adik saya, dia mempunyai berat badan yg ideal. Kitaran haid lingkungan 35hari. Dan merupakan peminat nescafe/kopi segera. Seminggu lebih kurang 5 cawan dia akan minum. Alhamdulillah rezeki dia dipermudahkan olehNya... Kadang-kala bila difikirkan balik, sy mcm malas dah nak pantang makan itu ini.. Bg sy benda2 ni mengundang stress.. Cukup la sekadar pantang makan bende2 tajam seperti nenas, tapai n air tebu...

Notakaki: Sgt mengharap bulan ni "lekat" sbb baru je buat HSG mase CD 9 lepas...

Published with Blogger-droid v2.0.4

4 comments:

aquagugurl said...

Sizuka : sabaq na..besa ler,kita bila tau sesapa pregnen,depan dorang okey je..tmbh2 pulak klu ahli keluarga terdekat..tapi blkg dorang,allah je tau perasaan kita camne..bila dgr org2 yg senang pregnen ni,tak de pntang makan @ minum mcm kita,mmg jeles giler dgr..yg kita ni beria2 ler pntang tu ni..tak pe ar rezeki dorang dipermudahkan..

Mamanurin said...

adik mama pun pregnant juga. end of this year or tahun baru dapat baby lagi..ummm perasaan?sedih tapi hoping berjangkit jugak kat mama

Syazni Shamsir said...

sizuka..

saya juga penah rase keadaan mcm ni...sungguh pon saya dh ade sedara...kesan perasaan tu masih lagi terasa...moga awak terus tabah ye...mudah2an doa org sekeliling awak dimakbulkan...amin~~

Latina said...

salam perkenalan sizuka...

sy pun tgh mengalami apa yg awk rasa..adik kdua sy dah peknen & due date klu tk silap bulan 9 ni..bohonglah klu sy kata sy tk sedih..tapi sebagai kakak yg sulong,sy ingin menumpang kegembiraan itu..tapi yang sedihnya adik sy putuskan hubungan dengan sy..bertambahlah hancur hati sy..hanya ALLAH saja yg tahu perasaan sy ini..sy redha atas apa yg berlaku..yg pasti ALLAH nak uji kita..ALLAH sygkan kita..awak kena sabar ye..insyaallah akan ada rezeki utk kita...

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea