Saturday, 4 February 2012

2nd Appointment (CD12) - TVS

Posted by Sizuka at 12:44 am
2nd appointment kami pada 27 Januari 2012... iaitu pada CD12 saya....

Seperti biasa, lepas bg kad, nama saya dipanggil... Alhamdulillah berat x naik.. hehe... tekanan darah pun  normal..

Saya giliran kelima... Masuk je bilik doktor, doktor terus suruh baring utk buat TVS... Telur x berapa nak besar...huhu.. cuma ada satu disebelah kanan..itu pun x cukup besar kata doktor.... kat sebelah kiri pulak langsung xde! rase frust jugak.... tp masih boleh kawal perasaan.... tp apa yang paling menggembirakan saya, fibroid saya dah x ada... Alhamdulillah... Puas doktor godek2 still x jumpa.... Doktor siap scan sekali lagi iaitu kat perut... still x de jugak.... Syukur sgt.... Doktor pun terkejut... Dalam masa 2 minggu fibroid saya lenyap... And she said, rahim saya sgt healthy.. Alhamdulillah..... Agak teruja di situ.... hihi

Tapi apa yg saya risau ialah pangkal rahim saya yg masih sama keadaannya.... Doktor kata if saya x pregnant dlm masa 3 bulan, surgery mungkin diperlukan.... ini yg saya takut....huhuhu

Result sperm hubby lak agak rendah... tp doktor kata mungkin semasa nak transfer dari rumah ke lab tu ade kemungkinan sperm count mempengaruhi jugak.... hubby terpaksa keluarkan kat rumah dan rushing ke lab dalam masa sejam.... kat lab x disediakan bilik khas... mmg kena wat kat rumah.... doktor suggest hubby mkn clomid gak.. tp hubby x nak.... tp menurut doktor, dengan jumlah sperm hubby tu pun saya masih boleh pregnant.... doktor gak suggest repeat sperm analysis pada april atau mei ini....

Sebelum balik, hubby disuruh wat blood test utk mengesan fungsi tiroid.... Result akan dapat pd next appointment.... Saya pulak akan wat blood test pada CD2 akan datang....

Utk pap smear result.. Alhamdullillah normal.. Syukur sekali lagi....   =)

1 comments:

Zul Ram said...

Salam sis. Fibroid sis hilang dlm 2 minggu. Boleh tahu apa supplement yg sis mkn?. Thank u.

Post a Comment

 

Menggapai Bintang... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea